vve-nooitgedagt1.reismee.nl

file op de Dijgracht en een paar keer een nat pak

Dan is het alweer 13 en 14 februari (de dagen worden langer). Nog steeds (on)behoorlijk koud en er ligt ijs. Best veel eigenlijk, hoewel het tot woensdag hierachter nog deels open is en ook onder de brug nog geen ijs ligt. We zien vrijdag de 12e de eerste schaatsers verschijnen. Overburen op schaatsen. We herkennen in elk geval Rinze-Jilles en Neetlje en Omar en Esmee met Stan. We vinden het een beetje griezelig en zaterdag hoor ik iemand door het ijs zakken bij de bolle brug. Gelukkig is de doorzakker weer vlot op het droge. Zondagmorgen gaan er nog iemand door. Meestal gaat het goed. We zien op internet beelden van Henk Angenent (winnaar van 1997) die met zanger Sieb van der Ploeg (In Nije Dei, wie kent het niet) en nog een maat proberen de Elfstedentocht te rijden. In het filmpje op nos.nl zien we ons gebouw goed in beeld. Uiteindelijk stranden ze bij Hindeloopen. De wind draait en de dooi valt in. Verder is het file-schaatsen op de Dijgracht. We zijn de kluunplek van IJlst ...

Wat een cadeautje in deze virustijd.

Tanja

Mooi verwoord Alie! Het was echt genieten van deze schaatsplezier. Het overleg klunenen we niet klunen we wel . Veel zijn ook omgedraaid. Was een leuk weekend!

Cor & Sjoukje Westerbeek

Prachtige sfeer- momenten welke wij mochten beleven die mooie beelden hebben opgeleverd. Genieten ! Je ziet aan de gemaakte foto’s Alie dat jullie een goed overzicht hadden van de ijspret. De video van de NOS maakt het geheel compleet.
Het spontaan weer kunnen doen gevoel - kwam weer even boven.
Heerlijk.

wiep algra

prachtige plaatjes,zo had ieder zijn eigen zicht op het ijs,ik had zicht op de vele mensen die op handen
en knieen over de brug heen scharrelden,de mensen waren blij.

Janneke en Wietse

Ook wij hebben een heerlijk weekend gehad met veel (kijk) schaatsplezier. We kwamen ogen te kort, aan de voorkant de kluners, achter op -en afbinders en schaatsers. In volle vaart op de brug aan, en dan de twijfel, kan het wel of kan het niet. Jammer dat het zo kort duurde, maar dit hebben we dan toch maar mooi mee gemaakt. Dat doet een mens goed.