vve-nooitgedagt1.reismee.nl

Op stap met de Johanna Jacoba

Op 17 juli 2018 gingen een aantal bewoners mee met het rondje Sneekermeer van de Johanna Jacoba, het meer dan 100 jaar oude beurtscheepje van IJlst. Het was prachtig weer. Bauke en Jenny die heel binnenkort verhuizen naar Workum waren er, Tanja, Jan en Alie en Wiep. Wiep had schoonzus Greet mee met een vriendin en tot haar verrassing waren ook haar broer en schoonzus aan boord. We vertrokken om 12:45 vanaf Zevenpelsen richting Sneek. Bij de Waterpoort kwamen nog wat gasten aan boord en via de Houkesloot ging het verder. We zagen de nieuwbouw Houkepoort en Tanja wees aan waar haar dochter gaat wonen en waar Henk en Marianne, onze benedenhuurders straks heen gaan. Ook bij De Potten nieuwe gasten en toen richting Goingarijp en Kameleondorp Terherne langs de vroegere stormwaterkering weer terug. Al maar prachtig weer en een pittig verkoelend windje. We waren rond halfzes weer op de Geeuw en zaten tegen zessen bij de ijsboer op het terras voor we weer terug liepen. Een leuke middag waarop weer eens duidelijk werd dat Friesland vanaf het water erg mooi is.

Tanja

Was heel gezellig! Genoten! Dank voor het regelen.

wiep

superleuk Alie en mooie foto"s

Greetje Kuiper Bergsma

Leuk verslag van een mooie tocht/dag met gezellige mensen als : "medevaarders "!

Bernie and Dawn

Great memories of our visit to Ijlst-Thanks for sharing-must be fun to Sneek on the water! Our walk bacl along the meadow was such fun!